Gózon Gyula Kamaraszínház
26. évad

1172 Budapest, XV. u. 23.

Instagram  Facebook
  • Nyitólap
    • Színház
      • Gózon Gyula
      • Rólunk
      • Épület
    • Társulat
      • Igazgatóság
      • Művészeink
      • Munkatársak
    • Hírek
      • Műsor
        • Jegy / Bérlet
          • Jegyinformációk
          • Jegyek
          • Bérletek
        • Hírlevél
          • Archívum

            Venyige SándorNap, árnyék, boszorkány

            Veres 1 Színház - Gózon Gyula Kamaraszínház
            Az erdélyi gyalog galopp

            2022. február 17.

            150 perc 1 szünettel

            Jegyvásárlás

            Szereposztás

            • Bethlen Gábor PéterErdély fejedelmeKálid Artúr
            • Károlyi H. Zsuzsannaa fejedelm feleségeNagyváradi Erzsébet
            • Báthory Anna-MáriaFekete Linda
            • Homonnay-Nagy GyörgyKrajnik-Balogh Gábor
            • M. Boronkai GyörgykincstartóSzemán Béla
            • ÁbelJanik László
            • Péchy Z. SimonkancellárStubnya Béla
            • Ágotaa fejedelemasszony társalkodónőjeTuróczi Éva
            • Pázmány Péter-PálFellinger Domonkos
            • Forgách Zsigmond OttóStubnya Béla
            • Sz. Simoni GyörgySzemán Béla
            • Keresztessy Lip. Pállippai várkapitányFellinger Domonkos
            • PankaKeresztessy feleségeHaik Viktória
            • BoraKeresztessy lányaTakács-Kiss Zsuzsanna
            • JánosStubnya Béla
            • JónásSzemán Béla
            • rendezőJanik László

            A Móricz Zsigmond Erdély trilógiájának második és harmadik részéből írt színmű fordulatos, humorral gazdagon átszőtt, több szinten működő hatalmi és szerelmi játszma. A politika és a szerelmi háromszög egymásba fonódása, az intrikák, megcsalások, és megcsalatások, féltékenység és behódolás, mind-mind keresztül-kasul hálózzák be ezt a modern feldolgozást, mely sokszor hangosan és ironikusan kérdez rá nemzeti önazonosság-tudatunkra, miközben egy szerelmi háromszög keretezi a történet folyását. Harcol itt egymással múlt és jelen, a kanti etika és a machiavellista államrezon, magán- és közérdek, magán- és közélet, férfi és férfi, férfi és nő, nő és nő, katolikus és református, király- és törökpárti, barokk és reneszánsz, perzselő hiedelmek és hideg racionalitás, Európa és Ázsia, plebejus és arisztokrata. A történetmesélés fordulatai során pedig egyvalami egészen biztosan világossá válik: egy országvezető is tévelygő magánemberként éli meg mindennapjait, aki a rárótt feladat súlya alatt görnyedve talán nem is sejti, hogy távlatos gondolkodású, történelmi léptékű államférfiként ítéli majd meg az utókor, miközben ő maga ágytól ágyig tartó nyomorult menekülése közben a hatalom megragadása/megtartása kérdései között őrlődik tanácstalanul és többnyire reménytelenül.

            „Mi történik ha egyetlen előadásban találkozik Tarantino, a Monty Python, Brecht és Sophokles? Még nem tudjuk, de nagyon is pozitív előérzeteink vannak.” (Janik László, rendező)

            A darabot 1998-ban az év három legjobb magyar kortárs drámája közé választották.

            A Gózon Gyula Kamaraszínház és a Veres 1 Színház közös produkciója.

            Előadás
            Plakát
            • Kapcsolat
            • Megközelíthetőség
            • Közérdekű adatok

            1172 Budapest, XV. u. 23.